Alla inlägg under april 2011

Av Milo - 26 april 2011 19:52



Demoner!


Demoner är fallna änglar ledda av Lucifer, som en gång var Guds favorit, men som störtats ner i avgrunden. De demoner som inte vill beblanda sig med människorna hatar dem därför att Gud har favoriserat änglarna framför dem.
Demonerna vill krossa de mänskliga uppkomlingarna och förstöra deras själar och ta över jorden. Demoner lever även i olika dödsriken, där de straffar de själar

som hamnat där efter sitt jordiska liv. Demoner kan se ut på många sätt: från sådana som ser ut nästan precis som en människa till fullständigt omänskliga, monsterliknande varelser. Det vanligaste utseendet är ett traditionellt djävulskt utseende och de är mycket lömska och lögnaktiga. De hatar
människan så mycket att vanliga levande vet inte om så mycket hat, vi människor kan ej hata så mycket som Satan och demoner hatar oss.

Demoner försöker alltid att förvirra oss människor samt få oss att sluta söka gud,
de lägger lögner på våra tungor för att skapa konflikter och de gör allt för att sprida död och förintelse på jorden.
Ett bra exempel är när människan säger "men hur kan gud finnas med så mycket elände på jorden", glömde vi bort
ondskan, Satan och hans demoner? Ja tydligen, eftersom människan alltid klandrar gud för allt elände medan Satan kommer lindrigt undan.



Olika Demoner som motarbetar oss!
Bes - Fornegyptisk skyddsdemon. En demon som tycker om att skrämmas.
Charot - Etruskisk härskardemon. Hans utseende har bidragit till uppfattningen om hur Djävulen ser ut.
Adramelech - En av ärkedemonerna i det kristna helvetet. Rådgivare och ansvarig för Satans garderob.
Belfagor - En demon som råder över alla uppfinningar och upptäckter.
Braathwaate - Demonen av okunnighet.
Bucon - Demonen av hat.
Lanithro - Demonen av luften.


Abaddon - Han är gräshoppedemonernas härledare.
Abraccassus - Asiatisk demon som befaller över västerländsk kristen tro.
Alocer - Astrologins och stjärnornas demon.
Lucifer Lucifer betyder "ljusbäraren". Innan upproret mot Gud, var han Guds finaste ängel och musikens ängel.
Saalah - Demonen av skogarna.


Alrinach - Skeppsbrottens demon.
Anamalech - Den demon som kommer med dåliga nyheter.
Aguares - En demon som lärde människor att dansa.
Abracassus - Abracassus är en asiatisk demon med ormar som tår.
Belsebub - Belsebuh är den äldste nedstörtade ängeln från himlen.
Aquiel - Den demon som motarbetar söndagar.
Andusciassus - En krigardemon som ser ut som en noshörning.


Chemos - Demonen som ansvarar för födslar.
Bechard - Den demon som ansvarar för orkaner och naturkatastrofer.
Ardad - Den demon som leder vandrare in på villovägar.
Bechet - Den demon som ansvarar för stormar och oväder. Är även fredagens demon.
Acham - Han är smärtornas och torsdagars demon.
Arachula - Den demon som ansvarar för ondskefulla andar i luften.
Ascaroth - Han är demon över nyfikenhet och spionernas furste.


Mammon - Han är demon över pengar, makt, rikedom, ekonomiska kriser.
Lester Sumrall en känd predikant och missionär har rest jorden runt och träffat på olika besatta människor,demoner, häxdoktorer, voodoo utövare m.m

Här kan du läsa vad han skriver om demoner i sin bok som heter

Rakt på sak om demoner!

Av Milo - 26 april 2011 19:46


Exorcism


Ett av de tidigaste omnämnandena av exorcism kommer från Bibeln, men bortskaffandet av ondska genom ritualer förekommer i alla kulturer. Den romersk-katolska kyrkan är den mest välkända institutionen som använder
exorcister. Påven Kornelius skrev på 200-talet att den dåtida romerska kyrkan hade femtiotvå exorcister, vilket
är samma antal som finns i kyrkan idag.


Exorcisten utför en religiös rit, kallad "den romerska riten", som används för att driva ut Satan eller onda andar från
en besatt person, plats eller föremål. I ritualen används ett heligt vatten, böner och reliker. Många kulturer över hela världen har liknande riter. Exorcisten talar till demonen och befaller den att i guds namn lämna sitt offer, samtidigt
som han hotar den med straff och smärta om den vägrar lyda. Demonen svarar ofta med grovheter och kan gräla
våldsamt med exorcisten medan den försöker försvara sig mot det psykiska trycket.


Exorcistens befallningar och hotelser skapar intensiv vrede och fruktan hos demonen, och om detta fortsätter
lämnar den kroppen, som ofta får krampryckningar eller kollapsar helt. Den romersk-katolska exorcistritualen beskrivs i Rituale Romanum från 1614, och där understryks att man bör vara mycket noga på att skilja på äkta
besatthet och vissa sjukdomsformer. Exorcisterna själva som har fått inpräntat böner, psalmer och texter från
Bibeln, ska uttrycka sig på flytande och verkningsfull latin.


Receptet på exorcism:


"Jag utdriver dig, ytterst onda ande, alla fientliga infall, alla vålnader, alla legioner, i vår Herre Jesu Kristi namn; bli utrotad och fly från denna Guds skapelse. Du befalls av honom, som bjudit dig att
kastas ner från den högsta himlen till jordens djup. Du befalls av Honom, som råder över haven,
vindarna, stormarna. Lyssna därför och frukta, Satan, trons härskare, människosläktets fiende, dödens upphovsman, livets tillintetgörare, rättfärdighetens förgörare, det ondas rot, uselhetens anstiftare, människans förgörare, nationens förrädare, avundens grundare, begärets stiftare, striders orsak,
sorgens vållande. Jag besvär dig, du gamla orm, vid de levande och de dödas domare, vid din skapare,
vid världens skapare, vid Honom som har makt att kasta dig i helvetet, att du från denne Guds tjänare,
som återvänder till kyrkans famn, med din fruktan och din fasas plågor snabbt försvinner."


OBS: Minst ett dödsfall per år i USA tillskrivs exorcism.

Av Milo - 21 april 2011 16:13

Solen skinet,himlen är blå,fåglarna kvittrar och jag har städmani idag.

Jag passar på att ta påskastädet,ifall orken snart tar slut.

Jag har hunnit putsa 2 fönster och dammat allt som går att damma.

Tvättar köksmattorna och fodralet till soffan,fått igång en

maskin disk.Fixat badrummet och dammsugit 2 gånger.

Det hinner bli en gång till,innan jag skurar golven.

 

Tänk att vardagliga sysslor ska vara så svåra att klara av.

Förr diskade och städade jag på morgonen och allt var klart

till middagstid.Nu får jag planera varje rum och hur mycket

som ska hinnas med,innan jag stupar i soffan.

Vissa dagar kommer jag knappt upp och jag sover bort hela dagen.

Jag kan liksom inte vakna.Kroppen är uppe medan hjärnan sover.

 

Just nu sitter jag vid datorn med en mugg kaffe.

Funderar på om jag hinner putsa köksfönstret idag?

Blommorna är vattnade och dammade,så nu lyser de grönt igen.

Ska strax lägga på sofföverdradet och sen är det helt klart i stora rummet.

Sista klunken kaffe och sen full rulle i köket.

 

GLAD PÅSK ALLA.

Milo.

Av Milo - 17 april 2011 20:08

Hittade färdig bulldeg på NETTO och tänkte,att nu skulle det bli kanelbullar.

Äntligen fanns det grejer även för mig,som inte kan lyckas med något bak.

Jag fixade den färdiga degen och kletade i kanel och smör,så som jag sett

min lilla mamma göra.Det luktade så gott,när bullarna var i ugnen.

De flöt ut lite men jag tyckte inte det gjorde något.

Såg stora kanelsnäckor framför mig och hoppades att även mina,

skulle bli stora och underbart goda.


Men ack vad jag bedrog mig.Det luktade ljuvligt men....de var små och

gummiaktiga.Vågade inte ens ta en ordentlig tugga.

Och sen ringde försvaret och erbjöd mig en ordentlig summa,

för deras nya hemliga vapen.


Jag ska ALDRIG mer göra mig till och baka.Det överlåter jag till dem som kan.

Har insett att jag enbart ska hålla på med mat.

Av Milo - 13 april 2011 16:23

I måndags såg jag min första humla och 2 fjärillar på ängen.

I dag såg jag en stor tuva med vitsippor.

Jag kollar efter vårtecken,när jag går ut med min hund.

Och visst har våren kommit,nu när man vaknar till fågelsång

och hör katterna fräsa sin serenad.

Några skogssniglar kröp över gatan och maskarna har redan

kommit fram ur jorden.

Så nu är våren här på riktigt.

Av Milo - 11 april 2011 11:42

Något har hänt och jag ser inte längre någon ljusglimt nalkas.

Jag har blivit så slö och bryr mig inte direkt om min lägenhet.

Orkar inte städa upp ordentligt och jag tar bara den värsta skiten.

 

Har svårt att sova,trots att jag har sömntabletter.

Borde kanske be om lite starkare.

Jag är rastlös och kan inte hålla på,med samma sak för länge.

Mitt tålamod är i botten.

 

Jag planerar så mycket och vet vad jag borde göra.Men när

morgondagen kommer,så blir inget gjort och jag känner inte alls

för att göra något.Min gnista är inte tillräckligt stor och jag tror

att jag feltände på den lilla som jag har.

 

Jag hoppas verkligen att våren för något gott med sig och att jag kommer på fötter igen.

Av Milo - 9 april 2011 09:28

Idag är det ett strålande väder och fågelsång kantar min stig,med hunden på

morgonrundan.Det är en underbar vårmorgon och allt verkar vara lättare.

Jag glömmer bort mina plågor för en stund och njuter av fåglarnas drill.

Idag är min dag bakvänd.Jag tog sömntabletter på morgonen,efter en sömnlös natt.Nu väntar jag enbart på att få träffa John Blund.

Presentation


Välkommen till min Blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Tror du på ett liv efter döden?
 Självklart finns det något efter döden.
 Är man död så är man.
 Vet inte?
 Har inte tänkt så långt.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Milos Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards